کمپانی‌های خودروسازی آلمان و ایتالیا در راه تبریز

About Orthogen
آگوست 25, 2016
nasrnews-54937
ظرفیت های جذب سرمایه گذاری تبریز “شگفت انگیز” است
اکتبر 5, 2016

کمپانی‌های خودروسازی آلمان و ایتالیا در راه تبریز

9209_3
این کمپانی ها با توجه به ظرفیت های صنعت خودروسازی و قطعه سازی تبریز، مشتاق حضور در آذربایجان شرقی هستند و حل شدن برخی مسائل بانکی و خرده کاری ها زمینه حضور این کمپانی ها در تبریز را فراهم می کند.

سرپرست هیات اقتصادی آلمان تاکید کرد: ابراهیمی تاکید کرد: معتبرترین کمپانی های خودروسازی آلمان و ایتالیا منتظر فراهم شدن شرایط حضور و سرمایه گذاری در تبریز هستند.

به گزارش قافلان سسی به نقل از نصر نیوز، “هوشنگ ابراهیمی” از مذاکره چند کمپانی بزرگ خودروسازی آلمان و ایتالیا برای حضور در تبریز خبر داد و به خبرنگار «نصر» گفت: معتبرترین کمپانی های خودروسازی آلمان و ایتالیا منتظر فراهم شدن شرایط حضور و سرمایه گذاری در تبریز هستند.

وی تاکید کرد: این کمپانی ها با توجه به ظرفیت های صنعت خودروسازی و قطعه سازی تبریز، مشتاق حضور در آذربایجان شرقی هستند و حل شدن برخی مسائل بانکی و خرده کاری ها زمینه حضور این کمپانی ها در تبریز را فراهم می کند.

سرپرست هیات اقتصادی آلمان حضور و فعالیت گروه ماشین سازی تبریز را فرصتی مغتنم و بزرگ برای رشد صنعتی ایران قلمداد کرد و گفت: ماشین سازی تبریز از جمله مهمترین و بزرگترین صنایع ایران است و همین زمینه علاقمندی کمپانی های اروپایی برای حضور و سرمایه گذاری در تبریز را فراهم کرده است.

ابراهیمی به وضعیت ناخشنود کننده فعلی گروه ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: ما باید بدانیم مهندس توکلی ها چه زحمات طاقت فرسایی برای رشد و بالندگی ماشین سازی و منطقه صنعتی غرب تبریز کشیده اند و در جهت رونق و توسعه آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه ماشین سازی هم چندین شرکت اروپایی مشتاق همکاری با گروه ماشین سازی تبریز هستند.

سرپرست ایرانی الاصل هیات اقتصادی آلمان به وجود نیروی متخصص جوان در تبریز و آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: نیروی متخصص و جوان بزرگترین سرمایه ماست و باید قدر آن را بدانیم.

ابراهیمی ادامه داد: اجرایی شدن تفاهم های کمپانی های خودروسازی اروپایی در آذربایجان شرقی نیازمند رفع مشکلات بانکی است و ما منتظر نتیجه بخشی اقدامات خوب دولت در این زمینه هستیم.

وی در ادامه افزود: آلمانی ها به تبریز علاقه خاصی دارند و در زمینه های دیگری جهت همکاری های مشترک مانند داروسازی، نفت و پتروشیمی، دانه های روغنی، هتل سازی، معادن و فلزات گران بها، بانکداری و… بزودی به تبریز خواهند آمد.

ابراهیمی بازار ایران را یکی از بهترین و معدود بازارهای آینده دار جهان شمرد و گفت: شرایط فعلی ترکیه باعث خواهد شد تا توجه سرمایه گذاران اروپایی به سمت ایران و بالاخص شمالغرب آن منعطف شود و حضور مستمر سرمایه گذاران آلمانی در تبریز نشانه کوچکی از این واقعیت است.

وی افزود: ایران به منزله جزیره ای امن و با ثبات در غرب آسیاست و سرمایه گذاران اروپایی به شدت دنبال چنین چیزی هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاران، مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول است، خاطرنشان کرد: دولت ایران باید تلاش کند تا ترانسفر پول به داخل ایران شرایط آسانی پیدا کند و در این صورت مطمئن باشید شاهد تحول بسیار بزرگی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در ایران خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: این به نفع ایران است که شرکت های خارجی در کشور سرمایه گذاری کنند، چرا که در این صورت خودشان و دولت هایشان برای حفظ و سودآورتر کردن این سرمایه ها در ایران تلاش خواهند کرد.