تبریز میزبان شرکت های خودرو سازی ایتالیا و آلمان

معتبرترین شرکت‌های خودروسازی آلمان و ایتالیا منتظر فراهم شدن شرایط حضور و سرمایه‌گذاری در تبریز هستند.هوشنگ ابراهیمی، سرپرست هیات اقتصادی آلمان – ایران از مذاکره چند کمپانی بزرگ خودروسازی آلمان و ایتالیا برای حضور در تبریز خبر داد و گفت: معتبرترین شرکت‌های خودروسازی آلمان و ایتالیا منتظر فراهم شدن شرایط حضور و سرمایه‌گذاری در تبریز هستند.

وی تاکید کرد: این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی تبریز، مشتاق حضور در آذربایجان شرقی هستند و حل شدن برخی مشکلات بانکی و خرده‌کاری‌ها زمینه حضور این شرکت‌ها در تبریز را فراهم می‌کند.سرپرست هیات اقتصادی آلمان حضور و فعالیت گروه ماشین‌سازی تبریز را فرصتی مغتنم و بزرگ برای رشد صنعتی ایران قلمداد کرد و گفت: ماشین‌سازی تبریز از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع ایران است و همین زمینه علاقه‌مندی کمپانی‌های اروپایی برای حضور و سرمایه‌گذاری در تبریز را فراهم کرده است.ابراهیمی به وضعیت نامطلوب فعلی گروه ماشین‌سازی تبریز اشاره کرد و گفت: باید برای رونق و توسعه این صنعت تلاش کنیم.وی ادامه داد: چند شرکت اروپایی نیز مشتاق همکاری با گروه ماشین‌سازی تبریز هستند.

سرپرست ایرانی‌الاصل هیات اقتصادی آلمان به وجود نیروی متخصص جوان در تبریز و آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: نیروی متخصص و جوان بزرگ‌ترین سرمایه ما است و باید قدر آن را بدانیم. ابراهیمی ادامه داد: اجرا شدن تفاهم‌های کمپانی‌های خودروسازی اروپایی در آذربایجان شرقی نیازمند رفع مشکلات بانکی است و منتظر نتیجه‌بخشی اقدامات خوب دولت در این زمینه هستیم. وی در ادامه افزود: آلمانی‌ها به تبریز علاقه خاصی دارند و در زمینه‌های دیگری برای همکاری‌های مشترک همچون داروسازی، نفت و پتروشیمی، دانه‌های روغنی، هتل‌سازی، معادن و فلزات گرانبها و بانکداری به‌زودی به تبریز خواهند آمد. ابراهیمی بازار ایران را از بهترین و معدود بازارهای آینده‌دار جهان شمرد و گفت: شرایط فعلی ترکیه باعث خواهد شد تا توجه سرمایه‌گذاران اروپایی به سمت ایران و به‌ویژه شمال‌غرب آن معطوف شود و حضور مستمر سرمایه‌گذاران آلمانی در تبریز نشانه کوچکی از این واقعیت است.وی افزود: ایران به عنوان جزیره‌ای امن و با ثبات در غرب آسیا است و سرمایه‌گذاران اروپایی به شدت دنبال چنین چیزی هستند.