رونمایی از جدیدترین تکنولوژی درمان «آرتروز» خاورمیانه در تبریز

75b40926-d1f4-493e-8bf6-088b34c447f018-01
محصول سفر اروپایی‌ها به تبریز
اکتبر 22, 2016
Clarifying Practical Plans For My Beauty Brides
مارس 6, 2018

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی درمان «آرتروز» خاورمیانه در تبریز

photo_2017-10-10_18-26-46

رونمایی از جدیدترین تکنولوژی درمان «آرتروز» خاورمیانه در تبریز

رئیس هیات مدیره شرکت دارویی «اطلس اروپا ارس» از آغاز روش درمانی آرتروز با عنوان آرتوکین برای اولین بار در خاورمیانه در شهر تبریز خبر داد.

ابراهیمی رئیس هیات مدیره شرکت دارویی «اطلس اروپا ارس» در گفتگو با خبرنگار ما، ابراز داشت: بعد از ۶ سال تلاش، درمان هوشمند آرتروز را برای اولین بار در خاورمیانه در ایران و شهر تبریز به ثبت رساندیم. وی با اشاره به اینکه اولین کلینیک درمان آرتروز با ارتوکین روز پنجشنبه ۲۰ مهر در شهر تبریز افتتاح می شود، تصریح کرد: کلینیک «فیزیگو» واقع در خیابان گلباد تبریز طی هفته جاری به صورت رسمی با تزریق اولین داروی آرتوکین برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

صاحب امتیاز ارتوکین در ایران ادامه داد: این روش برای اولین بار در ایران در شهر تبریز اجرایی می شود که چندین بیمارستان در شهرهای دیگر ایران نیز اعلام آمادگی کرده اند.

ابراهیمی گفت: بنده ۴۰ سال است ساکن آلمان هستم و شهروند این کشور محسوب می شوم اما بعد از برجام تلاش کردیم با استفاده از توان خودمان، این روش را در کشور خودمان نیز عملی کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت دارویی «اطلس اروپا ارس» در پایان از تفاهم نامه این شرکت با دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای انجام پروژه های تحقیقاتی خبر داد و گفت: با دانشگاه علوم پزشکی تبریز تفاهمات خیلی خوبی داشتیم تا در زمینه دارویی پروژه های مشترکی اجرا کنیم.

درمان آرتروز با ارکوتین، موفقیت بزرگی است

رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز گفت: درمان آرتروز با ارکوتین، یک موفقیت بزرگ محسوب می شود که از آن استقبال می کنیم.

دکتر میرکاظم شکوری رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز، در گفتگو با خبرنگار ما، ابراز داشت: جمعیت کشور ما به طرف سالمندی پیش می رود که با عمده مشکلات حرکتی روبه رو هستند و هر خانواده ای با آن درگیر است.

وی افزود: هر نوع روشی که برای کمتر شدن درمان این گونه بیمارها باشد، ما استقبال می کنیم، چرا که بسیاری از روش های درمان دارویی و شیمیایی، دارای عوارض گوارشی و خونریزی هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: درمان آرتروز با ارکوتین، یک موفقیت بزرگ محسوب می شود و آخرین درمان این بیماری محسوب می شود.

شکوری عنوان کرد: چهار هزار نفر در کشور آلمان از این طریق، درمان شده اند، در کشور ما با محدودیت هایی روبه رو هستیم که باید به مرور زمان، جای خود را باز کند. وی با بیان اینکه اجرای این روش در کلینیک های تخصصی باعث خلوت شدن بیمارستان ها می شود، تصریح کرد: تزریق های ارتوکین، سرپایی است که در اتاق عمل و طی یکی دو ساعت انجام شده و بیمار مرخص می شود.

دکتر شکوری ابراز داشت: نتایج اولیه این روش درمان در ایران، بررسی می شود تا اثرات این روش درمان در بیماران را مورد مطالعه قرار دهیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تبریز در پایان با بیان اینکه این روش توسط بخش خصوصی اجرا می شود، گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کلینیک و تجهیزات پزشکی این روش درمان در تبریز هزینه شده است.

انقلاب پزشکی در درمان آرتروز

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از وقوع انقلاب پزشکی در درمان بیماری آرتروز خبر داد که اولین کلینیک این درمان برای اولین بار در ایران در شهر تبریز راه اندازی می شود.

دکتر علیرضا پیشگاهی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفتگو با خبرنگار ما، تصریح کرد: ارتوکین ۸۰ درصد بیماری آرتروز را درمان می کند که یک انقلاب پزشکی محسوب می شود، این درمان در ۳۸ مملکت وجود دارد که آخرین متد درمان آرتروز است.

وی با اشاره به اهمیت آرتوکین ابراز داشت: مردم و پزشکان ما سال ها و سال با بیماری های تخریبی مزمن سرو کار دشتند که مهم ترین این بیماری ها آرتروز است، روش درمانی که تاکنون بوده و در ایران نیز اجرا می شود، دارودرمانی و ورزش درمانی است اما هنوز کسی نتوانسته روند تخریبی بافت ها را بگیرد.

پیشگاهی با اشاره به وجود خلاء پزشکی در درمان آرتروز ادامه داد: هنر علم پزشکی و علم سلول شناسی به کمک این بیماری آمد و ارتوکین را ابداع کرد، این روش حاصل ۱۵ سال کار روی پروسه تخریب بافتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ویژگی های ارتوکین عنوان کرد: ارتوکین دارو نیست بلکه ماده شیمایی نیست و فاکتورهای رشد بدن خود بیمار است، در این روش ۲۰ سی سی خون از بیمار گرفته می شود و پس از طی فرایند هشت تا ۹ ساعته، برانگیخته می شود تا وقتی وارد بافت هدف شد از همان لحظه عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار مورد تزریق در اروپا صورت گرفته و حتی یک عوارض جانبی گزارش نشده و میزان موفقیت آن بین ۷۵ تا ۸۰ درصد و طول اثر آن ۴ تا ۵ سال است.