ارتوکین‌؛ جدیدترین تکنولوژی برای درمان آرتروز

Zanoo-250x200
صرفه جویی اقتصادی با سرمایه گذاری روی داروهای های تک
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶
7424191_520-615x317
جدیدترین تکنولوژی برای درمان آرتروز چیست؟
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶

ارتوکین‌؛ جدیدترین تکنولوژی برای درمان آرتروز

96-10-c03-3552

96-10-c03-3552

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از لزوم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از دارو‌های های‌تک در کشور خبر داد.

سرپوش پزشکی – به گزارش پزشكی باشگاه خبرنگاران، سید کاظم شکوری استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: آرتروز زانو، عارضه‌ای است که بر اثر فعالیت‌های روزانه ایجاد می‌شود و تاکنون روش‌های درمانی گوناگونی برای کاهش تخریب مفاصل زانو انجام شده است.

وی بیان کرد: داروی ارتوکین‌ از روش سلول‌های بنیادی تهیه شده است و این دارو از نظر اقتصادی هزینه‌های مصرف دارو و مراقبت‌ها را به دلیل اثر بخشی بالا بسیار کاهش می‌دهد.

شکوری ادامه داد: داروی ارتوکین‌، ضد التهاب و تسکین دهنده درد بوده که برای ورزشکاران بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: ارتوکین‌ بیولوژیک بوده و از طریق تزریق به داخل مفاصل تخریب شده می‌رود و باعث غضروف سازی در عضوهای‌ آسیب دیده می‌شود.

شکوری تاکید کرد: داروی ارتوکین‌ تنها در کشور آلمان بر روی ۶۰ هزار نفر آزمایش شده و هیچگونه عوارضی دیده نشده است؛ این دارو خاصیت بهبود کیفیت زندگی و اثر بخشی در طول مدت را دارد و تاییدیه‌ اتحادیه اروپا را دارد.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی داروهای هایتک‌ و‌ بنیادی مثل ارتوکین‌ باعث صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های تحمیلی در حوزه سلامت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم بهداشت باید در زمینه داروهای هایتک‌‌ سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد، یادآور شد: بیمه‌ها داروهای هایتک‌‌ مانند ارتوکین‌ را تحت پوشش خود قرار می دهند، این کار یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود زیرا دنیا با سرعت تمام در حال پیشرفت در زمینه ساخت داروهای بنیادی و همچنین طب باز ساختی هستند.

فروش داروی ارتوکین‌ برای بیماران آرتروزی کشور‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه

در ادامه مراسم هوشنگ ابراهیمی مدیر عامل یک شرکت فناوری در زمینه دارو، گفت: داروی ارتوکین‌ در کلینیک تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر روی ۱۲۰ نفر به خوبی آزمایش شده است و بر اساس تفاهم نامه‌های انجام شده قرار است این دارو در کشورهای آذربایجان و ترکیه برای درمان بیماران انجام شود.

وی ادامه داد: ارتوکین‌، یک مسکن و ضد التهاب بوده و برای ورزشکاران کاملا مناسب است؛ امیدوارم سازمان‌های بیمه و سیستم بهداشت سلامت کشور از داروی‌های هایتک‌ و بنیادی حمایت بیشتری انجام داده تا هزینه‌های تحمیلی به حوزه سلامت کاهش پیدا کند.

روش درمانی ارتوکین‌ جایگزین مناسب برای جراحی آرتروز زانو

در ادامه مراسم، علیرضا پیشگاهی‌ متخصص طب فیزیکی گفت: درمانی برای بیماری‌های مضمنی‌ مانند آرتروز زانو وجود ندارد و بیشتر داروها برای تسکین درد و کاهش علائم بیماری مصرف می‌شود.

وی گفت: استفاده از داروی ارتوکین‌ باعث بازسازی غضروف‌های آسیب دیده در قسمت زانو می‌شود و این روش درمانی بیماران را از انجام عمل جراحی زانو نجات می‌دهد.

پیشگاهی‌ یادآور شد: عمل‌های جراحی برای آرتروز زانو معمولا بعد از ۱۵ سال اثرش بر روی بیمار از بین رفته و آنها باید مجددا زانوی خود را به تیغ جراحی بسپارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *