روش های بیولوژیک جدیدترین نوع درمان آرتروز

2666112
استفاده از طب بازسازی برای درمان آرتروز
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶
bdbcc64b-b1ad-4ebe-a859-03c666954ec4
استان آذربایجان شرقی
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

روش های بیولوژیک جدیدترین نوع درمان آرتروز

2350454

2350454

یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه روش های بیولوژیک جدیدترین نوع درمان برای بیماری آرتروز است، گفت: تغذیه و اضافه وزن ، افراد را بیشتر مستعد این بیماری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر زهره هراتیان در همایش بررسی جدیدترین متدهای درمانی آرتروز، افزود: آرتروز از جمله بیماری های شایع بین ورزشکاران است که تاکنون با روش هایی نظیر پی آر پی و سلول درمانی به آن پاسخ داده می شد.

وی ادامه داد: مقالات زیادی برای درمان جدید این بیماری آمده است ولی در پزشکی ورزشی هدف ما این است که دوره ریکاوری هر ورزشکار کوتاه باشد.

این متخصص پزشکی ورزشی اظهار کرد: روش های جدید بیولوژیک نظیر ارتوکین از جمله روش های جدید درمانی برای درمان بیماری آرتروز است و ما تصمیم گرفته ایم مرکز عالی پزشکی در فیفا دریچه ای برای ورود این علم به سایر ورزش ها باشد.

عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: آرتروز به دلیل نوع تمریناتی که ورزشکاران انجام می دهند شایع است و این افراد را مستعدتر می کند اما مرکز پزشکی فیفا علاوه بر خدماتی که برای ورزشکاران تعریف کرده است گروه های دیگر را نیز نظیر مردم عادی که مستعد این بیماری هستند را در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: تا قبل از ورود این روش بیولوژیک بیماری ورزشکاران را با روش هایی مانند فیزیوتراپی و اوزون تراپی درمان می کردیم.

هراتیان گفت: سبک زندگی غلط و اضافه وزن و حتی زمینی که بر روی آن راه می رویم فرد را مستعد آرتروز می کند.   امروزه افراد کم تحرک تر شده و تغییر سبک زندگی سبب بروز بیش از پیش این بیماری ها شده است.

وی تصریح کرد: باید تمام تمرکز را بر روی پیشگیری از بیماری ها گذاشت زیرا درمان ها علاوه بر اینکه هزینه بر هستند ممکن است هرگز نتوانند بیماری را به طور کامل برطرف کنند.

هراتیان در پایان افزود: بهترین حالت برای پیشگیری از آرتروز این است که به سبک زندگی در گذشته برگردیم و درگیر تکنولوژی نباشیم. تغذیه نامناسب و اضافه وزن، افراد را بیشتر مستعد بیماری می کند و ورزش نیز به طور روزانه می تواند این بیماری را از افراد دور کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *