صرفه جویی اقتصادی با سرمایه گذاری روی داروهای های تک

426132375_109288
حضور هیئت اقتصادی ایتالیا در تبریز
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶
96-10-c03-3552
ارتوکین‌؛ جدیدترین تکنولوژی برای درمان آرتروز
بهمن ۱۰, ۱۳۹۶

صرفه جویی اقتصادی با سرمایه گذاری روی داروهای های تک

Zanoo-250x200

Zanoo-250x200

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: سرمایه گذاری روی داروهای های تک‌ و‌ بنیادی باعث صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های تحمیلی در حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش ایران پزشک، علیرضا شکوری در این نشست خبری گفت: داروی ارتوکین‌ از روش سلول‌های بنیادی تهیه شده است و این دارو از نظر اقتصادی هزینه‌های مصرف دارو و مراقبت‌ها را به دلیل اثر بخشی بالا بسیار کاهش می‌دهد.

شکوری ادامه داد: داروی ارتوکین‌، ضد التهاب و تسکین دهنده درد بوده که برای ورزشکاران بسیار مناسب است.

وی تاکید کرد: ارتوکین‌ بیولوژیک بوده و از طریق تزریق به داخل مفاصل تخریب شده می‌رود و باعث غضروف سازی در عضوهای‌ آسیب دیده می‌شود. داروی ارتوکین‌ تنها در کشور آلمان روی ۶۰ هزار نفر آزمایش شده و هیچ‌گونه عوارضی دیده نشده است؛ این دارو خاصیت بهبود کیفیت زندگی و اثر بخشی در طول مدت را دارد و تاییدیه‌ اتحادیه اروپا را دارد.

این استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: سرمایه گذاری روی داروهای های تک‌ و‌ بنیادی مثل ارتوکین‌ باعث صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های تحمیلی در حوزه سلامت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سیستم بهداشت باید در زمینه داروهای های تک‌‌ سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد، یادآور شد: بیمه‌ها داروهای های تک‌‌ مانند ارتوکین‌ را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. این کار یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود؛ زیرا دنیا با سرعت تمام در حال پیشرفت در زمینه ساخت داروهای بنیادی و همچنین طب باز ساختی هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *