ظرفیت های جذب سرمایه گذاری تبریز “شگفت انگیز” است

9209_3
کمپانی‌های خودروسازی آلمان و ایتالیا در راه تبریز
مهر ۱۴, ۱۳۹۵
111dsc_4101
سرپرست هیات اقتصادی آلمان تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی قطب صنعت داروسازی غرب آسیا می شود
مهر ۱۴, ۱۳۹۵

ظرفیت های جذب سرمایه گذاری تبریز “شگفت انگیز” است

nasrnews-54937

نصر: سرپرست هیات اقتصادی آلمان با اشاره به ظرفیت های بزرگ تبریز و آذربایجان شرقی برای جذب سرمایه های خارجی، گفت: پتانسیل های جذب سرمایه گذاری خارجی تبریز “شگفت انگیز” است.

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، “هوشنگ ابراهیمی” از سرمایه گذاری یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی آلمان در منطقه آزاد ارس خبر داد و به خبرنگار «نصر» گفت: توافق های نهایی هیات سرمایه گذاری آلمان در منطقه آزاد ارس حاصل شده و مراحل ثبت و تشریفات اداری برای حضور سرمایه گذار آلمانی در ارس انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت داروسازی “اطلس اروپا ارس” با سرمایه گذاری مستقیم خارجی ایجاد شده و با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه چرخ نیلوفری آذربایجان همکاری های علمی و پروژه های تحقیقاتی مشترک به انجام خواهد رساند.

ابراهیمی با بیان اینکه مراحل اجرایی این کارخانه داروسازی در منطقه آزاد ارس رسما کلید خورده است، گفت: این شرکت داروهای خاص و مشخصاً داروی درمان آرتروز که در بیماری شایعی در ایران است را تولید خواهد کرد.

وی افزود: برای تولید این دارو در آذربایجان شرقی با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری های نزدیکی صورت می گیرد.

* آلمانی ها علاقه خاصی به تبریز دارند

سرپرست هیات اقتصادی آلمان که اخیراً در تبریز حضور یافته بودند، در ادامه افزود: آلمانی ها به تبریز علاقه خاصی دارند و در زمینه های دیگری جهت همکاری های مشترک مانند خودروسازی، نفت و پتروشیمی، دانه های روغنی، هتل سازی، معادن و فلزات گران بها، بانکداری و… بزودی به تبریز خواهند آمد.

ابراهیمی بازار ایران را یکی از بهترین و معدود بازارهای آینده دار جهان شمرد و گفت: شرایط فعلی ترکیه باعث خواهد شد تا توجه سرمایه گذاران اروپایی به سمت ایران و بالاخص شمالغرب آن منعطف شود و حضور مستمر سرمایه گذاران آلمانی در تبریز نشانه کوچکی از این واقعیت است.

وی افزود: ایران به منزله جزیره ای امن و با ثبات در غرب آسیاست و سرمایه گذاران اروپایی به شدت دنبال چنین چیزی هستند.

* مسائل بانکی مهترین مشکل سرمایه گذاران خارجی

ابراهیمی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین مشکلات سرمایه گذاران، مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول است، خاطرنشان کرد: دولت ایران باید تلاش کند تا ترانسفر پول به داخل ایران شرایط آسانی پیدا کند و در این صورت مطمئن باشید شاهد تحول بسیار بزرگی در زمینه سرمایه گذاری خارجی در ایران خواهیم بود.

این فعال اقتصادی به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپایی اشاره کرد و گفت: آن ها بسیار با هوش هستند و متوجه شده اند که آینده اقتصادی شان جایی غیر از اتحادیه اروپایی تامین می شود. کشورهای اروپایی برای تامین رشد اقتصادی مناسب دنبال بازارهای جدیدی هستند و ایران یکی از بهترین هاست.

* پتانسیل های جذب سرمایه گذاری تبریز “شگفت انگیز” است

سرپرست هیات اقتصادی آلمان به ظرفیت های بزرگ تبریز و آذربایجان شرقی برای جذب سرمایه های خارجی اشاره کرد و با “شگفت انگیز” خواندن این پتانسیل ها گفت: اروپایی ها و بخصوص آلمانی ها از گذشته های دور با تبریز آشنا بودند و امروز هم متوجه مزیت های سرمایه گذاری در تبریز و منطقه آزاد ارس هستند و بزودی نمایندگان یک شرکت بزرگ نفتی در آلمان برای انجام مراحل نهایی توافقات انجام یافته وارد تبریز خواهند شد.

ابراهیمی تاکید کرد: این به نفع ایران است که شرکت های خارجی در کشور سرمایه گذاری کنند، چرا که در این صورت خودشان و دولت هایشان برای حفظ و سودآورتر کردن این سرمایه ها در ایران تلاش خواهند کرد.

وی گفت: ما بزودی به تبریز با دست پر باز خواهیم گشت و هدف ما برداشتن قدم های بزرگ است.

ابراهیمی در پایان به ادب، نزاکت و فرهنگ غنی مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: به عنوان یک آذربایجانی افتخار می کنم که چنین فرهنگ غنی داریم و دوستان آلمانی ما هم در گردش و بازدید از شهر خیلی زود متوجه این روحیه و فرهنگ مردم ما شدند و برای حضور در تبریز و سرمایه گذاری مصمم تر گشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *